نصب توکن ثبت آنی
-
در رابطه با روش استفاده از توکن ثبت آنی زحمتی را جناب طباطبایی عزیز کشیده اند که عین مطلب را دراینجا جهت استفاده شما بزرگواران می آورم امید است مورد استفاده قرار گیرد .
|
همکاران بزرگوار گرچه همگی به مشکلات فراروی واقفید و بیش از حقیر راه به تکلیف میبرید لکن بر خود لازم دانستم در این شب عزیز نکاتی را یاد آور و از خدای سبحان آرزو کنم در این راه پر فراز و نشیب ما را یاری کند تا این پروسه را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم و ظرفیت و توانائی حرفه کتابت بر متولیان امر ثابت گردد .. 1-نظر به اینکه به احتمال قوی از یکشنبه صبح مهر الکترونیکی (توکن) در سامانه اوراق و استعلام اجباری خواهد شد و ممکن است دچار اختلال ولو ساعاتی از وقت اداری گردد لذا توصیه میشود در فرصت باقیمانده حداکثر اوراق سهمیه خود را دریافت نمائید تا درصورت قطعی سیستم تنظیم اسناد مردم مختل نگردد 2-با توجه به اینکه امکان سازگار نبودن سیستم و یا اشکال در توکن تحویلی میرود ضروری است همکارانی که تنها به اخذ توکن اکتفا نموده اند همین امروز آن را به سیستم متصل و فایلهای مورد نیاز را اجرا و در سامانه اوراق با مهر الکترونیکی خود وارد شوند .... طریق عادی نصب و ورود و اتصال توکن ذیلا تقدیم میشود و چنانچه با مشکل روبرو شدید با مراجعه به وبلاگهای عزیزانمان (بنچاق -جناب جمشیدی) و (دفتر 4 سبزوار -جناب لندرانی) و یا (دفتر 788 تهران - جناب صادقیان) مراجعه فرمائید مطمئنا مشکل مرتفع خواهد شد 3-نمیدانم چه شده اینبار شرکت پشتیبان پوز و پرداختهای الکترونیکی قبل از آنکه در مقابل عمل انجام شده قرار گیریم هشدار داده است و سامانه پوز ملی شنبه 12 مرداد از ساعت 18 تا 7 صبح روز یکشنبه قطع خواهد بود لذا توجه شود پرداختها به موقع و حتی الامکان و بر سبیل احتیاط به آخر وقت نیانجامد زیرا ممکن است چند ساعتی هم بعنوان مقدمه قطع باشد 4-شنبه 12 مردادماه حتی الامکان کلیه استعلامها پرینت و چنانچه در این دوروز اخیر سند ملکی تنظیم شده است خلاصه آن از طریق سیستم ارسال و پرینت شود 5-در این شب تقدیر همگی دست به دعا برداریم و از خداوند بخواهیم عاقبت ما و حرفه ما را ختم بخیر نماید مراحل اتصال و نصب برای اولین مرتبه : قبل از هرچیز توکن را به سیستم متصل نمائید تا از شناسائی آن توسط سیستم و نشستن علامت فلاش سبز رنگ در پائین صفحه دسکتاپ مطمئن شوید و بعد : ابتدا فایل http://s4.picofile.com/file/7864558381/SSAA Installer_v7.exe.html را دانلود و آن را اجرا فرمائید و لازم نیست منتظر پیامی باشید همینکه پیام خطا یا ارور ندهد کافی است مرحله بعد وی پی ان ثبت را وصل و صفحه سامانه ثبت را باز کنید .. در این حالت در بالای صفحه پیام امضای کد سازمان را بر نوار زرد رنگ ملاحظه میفرمائید
با کلیک کردن روی نوار فوق صفحه مربوط به نصب امضای کد سازمان ثبت نمایان میشود که باید روی install کلیک فرمائید
درحالیکه امضای کد در حال نصب است شاهد بارگزاری صفحه خواهید بود و بعد از مدتی صفحه ورود نمودار میشود که باید نام کاربری و رمز ورود را درج و تیک گواهی امضای الکترونیک را بزنید
در حالیکه توکن به سیستم وصل است دکمه تائید را بزنید تا سیستم برای شناسائی توکن فعال شود ... در این حالت باید صفحه مربوط به گواهی یا مهر الکترونیکی شما نمایش داده شود دقت شود چنانچه همکاران محترم گواهی امضای دیگری مانند بازرگانی یا مالیاتی هم روی توکن دارند روی مهر الکترونیکی کلیک نموده و آن را ok نمایند
پس از انتخاب و تائید آن صفحه مربوط به user pin باز میشود که لازم است اسم رمز توکن را که در حالت پیش فرض 1234میباشد وارد و login نمائید
پس از ورود رمز و تائید آن معمولا به سامانه سازمان (بخش اوراق ) وارد میشوید و عملیات موفق آمیز بوده است
گاهی ممکن است پس از ورود user pin سیستم با پیام "عملیات ورود در محدوده زمانی مقرر انجام نشد" روبرو میشوید که این پیام در موارد بعدی و بعد از هر خروج و ورود ممکن است نمایش داده شود
این پیام نگران کننده نیست و با یکبار بستن صفحه و اندکی صبوری و باز کردن مجدد صفحه ورود انجام میشود ضمنا عزیزان میتوانند در حین باز شدن صفحه آبی رنگ سامانه اوراق راست کلیک نموده و با run کردن به صفحه جدید سامانه وارد شوید در این حالت آیکون ذیل روی دسکتاپ شما قرار میگیرد که برای ورود به سامانه از این آیکون استفاده نمایند
امیدوارم به همین راحتی که توکن حقر نصب و شناسائی شد امضای الکترونیک همه همکاران ارجمند هم نصب و راه اندازی گردد و با ارورهای متداول روبرو نشوند در غیراینصورت توصیه میشود سری به وبلاگهای بنچاق و دفتر سبزوار و دفتر 778 تهران که لینک ان در همین صفحه و سمت چپ وبلاگ وجود دارد بزنید اراتمند طباطبائی |








بسمه تعالی